Παρασάγγες, Γ´― Παραλειπομένων

Δημήτρης Καλοκὐρης


Και ο τρίτος τόμος του έργου αυτού, καλώς ή κακώς αποτυπώνει σε εγκυκλοπαιδική μορφή το κυκλοφοριακό χάος που προκάλεσε η έκδοση των δύο τόμων που προηγήθηκαν. Κατόπιν τούτου, ο συγγραφέας του εξακολουθεί να μην έχει καμία εμπιστοσύνη στην κρίση του σοφού λαού και σε όσα πρεσβεύει συνήθως η κοινή γνώμη.


«Πιστεύοντας ακράδαντα ότι η Κρεμαγιέρα είναι μια συσκευή που έχει να κάνει με την επεξεργασία γάλακτος και τη ζαχαροπλαστική (ή είναι κάτι σαν το κρεμόριο, ας πούμε, άσπροι κρύσταλλοι που προέρχονται από το κατακάθι του κρασιού, την τρύγα)· ότι το Ακρόμπαρο αναφέρεται σε μεθοριακό κυλικείο που αναδίδει μια ιδιαίτερη οσμή (barila)· η Πεταλούδα του Γκαζιού ότι είναι ένα είδος λεπιδόπτερου που ευδοκιμεί μέσα σε υγραέριο – κατά προτίμησιν στην ομώνυμη περιοχή του Λεκανοπεδίου· το Διαφορικό ότι σχετίζεται με τους λογισμικούς ρυθμούς μεταβολής των ποσοτήτων στα μαθηματικά· ότι η Μίζα αποκλειστικά με την πιστοληπτική ικανότητα δημοσίων λειτουργών· ότι ο Γρύλλος Μπουκάλας είναι ορθόπτερο έντομο ασφαλώς (ίσως και να συγγένευε με τον Παντελή…)・ο Τεμπέλης του Τιμονιού κάποιος αργόσχολος μεσογειακός οδηγός μεγάλων αποστάσεων· ο Κάβουρας πρώτη ύλη για γκουρμέ μακαρονάδα· και με τη βεβαιότητα πώς το Σινεμπλόκ συμμετέχει σε αλυσίδα κινηματογραφικών αιθουσών, όταν αναφέρθηκε από τον μηχανικό ως υπόλογος της βλάβης του αυτοκινήτου Μου ο μυστηριώδης Πολλαπλασιαστής, υπέθεσα πως είναι κάποιος απελπισμένος θρησκευόμενος, σαν τον Εκκλησιαστή, που επικρίνει υπεροπτικά τον κινητήρα, προσθέτοντας ενοχές στην ηθική του ακεραιότητα. – Και δεν έπεσα έξω.»

ISBN: 978-960-505-682-7

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Ο συγγραφέας είναι «Κρητικός της Λογοτεχνίας»· εδώ και εξήντα σχεδόν χρόνια γράφει και σχεδιάζει βιβλία με τεράστια επιτυχία στον οικογενειακό του κύκλο.

Παρασάγγες Β΄― Ευρετήριο προσωπικών χρόνων

Δημήτρης Καλοκὐρης


Τα κείμενα που παρελαύνουν εδώ σχηματίζουν ένα είδος φιλολογικής αυτοβιογραφίας με πρόσχημα (συνήθως) κάποιο βιβλίο, ένα λογύδριο, έναν κατά παραγγελία πρόλογο ή μια αιφνίδια ιδέα.

«Στο κράτος Τζινκόνγκ, που βρισκόταν σαράντα παρασάγγες μακριά, μπορεί να είχαν όλοι μονάχα ένα χέρι, είχαν όμως και τρία μάτια για να ξεχωρίζουν το γιν από το γιανγκ. Κάλπαζαν πάνω σε πολύχρωμα άλογα και τους ακολουθούσαν χρυσοκίτρινα πουλιά με δύο κεφάλια. Τα θυμάστε; Μερικοί έλεγαν ότι έγιναν σημαίες του Βυζαντίου...»

Η Βίβλος της λογοτεχνίας αποτελείται από την Αγία Γραφή της παράδοσης και την Αγία Ανάγνωση της αναδημιουργίας, της μυστικής ανασύνθεσης, της Ανάστασης του έργου από το βλέμμα του αναγνώστη. Από όλα αυτά, στην καλύτερη των περιπτώσεων, απομένουν συμπλέγματα λέξεων που συντονίζονται με κάποια εσωτερικά μικροσυστήματα μέσα μας, κάποια ρυθμικά τοπία που χρωματίζονται με ασυνήθιστες ηχητικές ακολουθίες, ίσως και αφυπνίζουν ιδέες ή ταραχές. Ο κόσμος είναι γεμάτος από ηλίθιους που όλο και κάτι έχουν σπουδάσει, που υπήρξαν αριστούχοι ή μέτριοι, που έμαθαν γλώσσες, μουσικά όργανα, οδηγούν αεροπλάνο ή διαστημόπλοιο. Νόημα έχει να ανακαλύπτεις πηγές φωτός στην πληκτική καθημερινότητα, πηγές νερού στην έρημο του πλήθους. Και μάλλον είχε άδικο ο Μπρεχτ: Εντέλει, οφείλουμε να αλλάξουμε λαό!
Σε όλα τα ερωτήματα η απάντηση είναι μία: Να ξαναθέτουμε διαρκώς την κρίσιμη ερώτηση σε πρώτο πρόσωπο.

ISBN: 978-960-505-236-2

Παρασάγγες Α΄― Ονομαστικόν

Δημήτρης Καλοκύρης


Βραβείο του Ιδρύματος Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών
(2014)

«'Εχω επαναλάβει πλειστάκις ότι διηγούμαι εικονογραφίες λόγου, το έπος των ανύπαρκτων ανθρώπων και το πάθος των ιλαρών αισθημάτων»

Τα κείμενα που παρελαύνουν εδώ σχηματίζουν ένα είδος φιλολογικής αυτοβιογραφίας με πρόσχημα (συνήθως) κάποιο βιβλίο, ένα λογύδριο, έναν κατά παραγγελία πρόλογο ή μια αιφνίδια ιδέα. Συμπολεμιστές του ρέοντος συλλογικού, σύμμαχοι εν λόγοις, συμπαραταγμένοι στο μέτωπο του κενού, πόσο απέχουμε εν τέλει «ανάμεσό μας»; Ο συγγραφέας προσπαθεί απεγνωσμένα, πίσω από τη διατύπωση Παρασάγγες (φαρσάγκ: λέξηπερσική, 30 στάδια= 5.350 μέτρα) να αποκαλύψει –ή μήπως να συγκαλύψει– τα σκάνδαλα της προσέγγισης με αναφορές σε μια στρατιά (νυν ή πρώην) φίλων, αλλά ο αναγνώστης δε θα χάσει την ευκαιρία να τον αγνοήσει και να διακλαδιστεί στους πλαταγισμούς των κατεσπαρμένων του βεγγαλικών απογειώσεων. «Το βιβλίο δεν περιλαμβάνει τι μου είπαν εκείνοι, ή τι λέω εγώ για τους ανθρώπους που θα ήθελα να έχω γνωρίσει, αλλά τι ψιθυρίζουν μεταξύ τους καμιά φορά στα όνειρά σας


ISBN: 978-960-505-0153

Ισαύρων

Δημήτρης Καλοκύρης


[ Ποιήματα ]

Ισαύρων
και Μαυρομιχάλη 104 βρίσκεται ακόμα ένα τριώροφο σπίτι που ανήκε στην πολυγραφότατη μυθιστοριογράφο Ιωάννα Μπουκουβάλα-Αναγνώστου (1904-1992). Απέναντι έμενε ο τραγουδιστής Τζίμης Μακούλης (1935-2007) και παρακάτω, κατά διαστήματα, ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου Μακάριος (κατά κόσμον Μιχαήλ Μούσκος, 1913-1997), φιλοξενούμενος συγγενών του. Κατοικήσαμε εκεί στις αρχές της δεκαετίας του ’60 για τρία-τέσσερα χρόνια.

ISBN: 978-960-505-172-3

Το βιβλίο της Μελανθίας

Δημήτρης Καλοκύρης

[ Ποιήματα ]

Κατάστιχο διαρκές, εμφανώς ψευδεπίγραφο με νύξεις όμως ανεμολογίων, μουσικές εγκάρσιες, δυτικές και βαλκάνιες, βλακώδεις εικασίες και λυρικές παρατηρήσεις της ανατολής περί των πετρωμάτων.
Φαίνεται γραμμένο από γυναίκα μεσίστια, ικανού αναστήματος, καστανή και φιλόστοργη ενδεχομένως.
Περιλαμβάνει επίσης επίμετρα με εξηγήσεις από συγγράμματα παλαιά που συσκοτίζουν λαμπρότατα τα εν καιρώ πεπραγμένα.

ISBN: 960-325-487-8

Το Μουσείο των Αριθμών

Δημήτρης Καλοκύρης


Κρατικό Βραβείο Διηγήματος
(2002)

Διηγήσεις και εικονίσματα : Ένα κάπως αλλόκοτο και περιφραστικό βιβλίο που θα μπορούσε, κάλλιστα, να θεωρηθεί και ως στοιχειώδης εισαγωγή σε μία χαώδη αφηγηματική επιστήμη εν τω γεννάσθαι, που δεν πληροί κανέναν όρο πλην του γραμμικού, αντιθέτως δε, καταστρατηγεί συστηματικά τα καλώς εννοούμενα. Εκδίδεται εγκαίρως εικονογραφημένο, δαπάναις των εκδόσεων Άγρα εκ προθέσεως μεν, αλλά άνευ αποχρώντος λόγου.

«…Εκείνη τη στιγμή (ή έστω κάποια άλλη στιγμή, εν πάση περιπτώσει, εκείνης της εποχής) πρωτοσκέφτηκα το επάγγελμα που σιωπηλά δια βίου θα ακολουθούσα. Φαινομενικά ευπρεπές, μετρίως προσοδοφόρο πιθανώς, αλλά διαμπερές και ελπιδοφόρο: Στέλεχος της γεωγραφικής υπηρεσίας. Θα φιλοτεχνούσα μικρές, αλλά καίριες παραποιήσεις στοιχείων στους χάρτες·· σε χάρτες ναυτικούς, αγροτικούς ή οδικούς, σιδηροδρομικούς, των υπογείων, ορειβατικούς, πολιτικούς και γεωφυσικούς, φυσικών πόρων, στρατιωτικούς, ιστορικούς, τουριστικούς, αρχαιολογικούς, σε χάρτες δασικούς και αστρονομικούς, τοπικούς και παγκόσμιους, επίπεδους, ανάγλυφους ή παραβολικούς, με προβολές μερκατορικές ή Πέτερς. Ελάχιστες δολιοφθορές στο σύστημα προσανατολισμού επινοώντας, σε επίπεδο παραδρομής αρχικά, ύστερα υπό τύπον φάρσας, κατόπιν σε μορφή παγίδας και εντέλει απότομης έκρηξης. Χάρτες λευκούς, χάρτες διάτρητους από εθνικές ριπές, χάρτες σπινθήρων σαν πυροτεχνήματα, διαφανείς, χάρτες για ορυχεία και αεροδιαδρόμους, χάρτες πορείας της μέλισσας και του ψαριού, χάρτες ανέμων και υδάτων, απόκρυφους, μυστηριώδεις, νοητούς και κατακόρυφους, χάρτες ακόμη ψυχογραφικούς, χάρτες ερώτων κυματώδεις. Και αυτό, πάνω κάτω, έκανα. […] »

ISBN: 978-980-325-6


Ποικίλη Ιστορία

Δημήτρης Καλοκύρης


«Ρεσιτάλ επινοητικότητας δίνει ο Δημήτρης Καλοκύρης στα κείμενα που συνθέτουν την Ποικίλη Ιστορία, και που αποτελούν πραγματικά την Ιστορία, δηλαδή τις μεταμορφώσεις μιας ατελείωτης ποικιλίας προσώπων, γεγονότων και βιβλίων, φανταστικών και μη, που περιπλέκονται στο διηνεκές. Το έργο αυτό είναι ένα καλειδοσκόπιο μέσα στο οποίο το Σύμπαν αλλοιώνεται διαρκώς και μετατρέπεται σε μυθολογία που διατηρεί πειστικά το ύφος της πραγματικότητας. Μέθοδος (και στόχος) αυτής της αλλοίωσης είναι η παρωδία. Θερμοκρασία της η κομψότητα. Αποτέλεσμα η ευφορία που νιώθει ένα παιδί ξεφυλλίζοντας, στο όνειρό του, μια εγκυκλοπαίδεια με τρισδιάστατες φωτογραφίες.
Τι μας λέει τελικά αυτό το βιβλίο; Μας λέει ότι ο κόσμος είναι ένα μυστήριο με ένα εκατομμύριο πλοκάμια: Τα πιο ετερόκλητα στοιχεία της ιστορίας του πολιτισμού διασταυρώνονται χάρη σ’ ένα ξαφνικό τρικύμισμα της επιθυμίας να συμπεριλάβεις το σύνολο της γνώσης σ’ ένα και μοναδικό βιβλίο, σαν να λέμε να συμπεριλάβεις τον κόσμο σ’ ένα βιβλίο που δεν υπάρχει: Το κείμενο του Καλοκύρη είναι ένα προσχέδιο αυτού του βιβλίου, η κωμική χειρονομία που μετατρέπει το Νόημα σε αποδελτίωση: Το Βιβλίο είναι αλληγορία του κόσμου , ο Κόσμος είναι αλληγορία του Βιβλίου. ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΑΡΑΝΙΤΣΗΣ, Ελευθεροτυπία

Κυκλοφορεί σε νέα έκδοση το σπουδαίο βιβλίο του Δημήτρη Καλοκύρη (που πρωτοεκδόθηκε το 1991, με την προσθήκη Επίμετρου με τις κριτικές και τα εγκώμια για το βιβλίο.

ISBN: 978-960-325-876-6

Τα ελιξήρια της φωνής τους

Δημήτρης Καλοκύρης


[ Νουβέλα ]

ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΕΠΛΕΓΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΜΕ ΕΜΒΟΛΙΜΑ ΚΑΙ ΜΠΑΡΟΚ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ

Ναι, ο Καλοκύρης είναι γνήσιος συγγραφέας, γιατί ριψοκινδύνευσε σ’ένα όριο που δεν είναι μόνο δικό του: είναι μια κρίσιμη εκδοχή του διακυβεύματος που εν συνόλω αποκαλείται «λογοτεχνία»
.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΟΠΟΥΛΗΣ, εφ. Η Καθημερινή, 15.6.1999

Με μακρά –και επιτυχημένη– θητεία στον χώρο του φανταστικού, ο ποιητής Δημήτρης Καλοκύρης καταδύεται ξανά στον μαγικό και γοητευτικό κόσμο συνθέτοντας ένα αρθρωτό ποιητικό παραμύθι, μια άλλη εκδοχή από τις Χίλιες και μια νύχτες. Ο Καλοκύρης φιλοδοξεί, υπερβαίνοντας τον νοητό κόσμο του ανθρώπου ή κινούμενος στις αμφισβητούμενες υπεραισθητές περιοχές του, όπου ανθεί η αίρεση της λογικής, να μιλήσει ακριβώς γι΄αυτόν και για τον προσεκτικό αναγνώστη το κάνει με απόλυτη συνέπεια. Το κείμενό του δεν είναι τελικά τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από μια μαγική εικόνα, από εκείνες με τις οποίες διασκέδαζαν οι παππούδες μας. Αρκεί ένα στοιχείο να μεταθέσεις για να σχηματιστεί μπρος στα μάτια σου μια νέα εκδοχή του κόσμου που ως τότε θεωρούσες αδιανόητη, μια πραγματικότητα που πριν από την αποκάλυψη δεν μπορούσες καν να διανοηθείς. Και εκτός από τη μαγεία που σε καλεί να χαρείς, σε σπρώχνει να φτιάξεις με τα υλικά που σου προμηθεύει το δικό σου προσωπικό παραμύθι για τις «Χίλιες και μια νύχτες» της ζωής.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ, εφ. Το Βήμα, 7.3.1999

Στοιχείο: ο αέρας Πρόσχημα: η έρευνα πάνω σε οριακά λογοτεχνικά είδη (αυτά τα οποία αποκαλούμε «λογοτεχνικές ατμόσφαιρες»), όπου η διάκριση μεταξύ πρόζας και ποίησης είναι προβληματική. Αυτή η ασάφεια μοιάζει να είναι, για τον Καλοκύρη, ένα ισχυρό αφροδισιακό της δημιουργικότητας. Πραγματικό κίνητρο: Η ανάγκη, ο πόθος του συγγραφέα να συγκροτήσει ένα άρτιο λογοτεχνικό σύστημα παρακάμπτοντας την ουσία του τραγικού, τη Σύγκρουση εαυτού και Κόσμου. Αρετές: Θα τολμούσα να χαρακτηρίσω ένα τέτοιο «παραμύθι» πεζό ποίημα: οπωσδήποτε δεν πρόκειται για νουβέλα. Βαθύ απειλητικό, διασκεδαστικό, ανυπότακτο, το πνεύμα αυτού του κειμένου – Νάρκισσος, είναι ένας κλέφτης εικόνων που ομολογεί την ενοχή του. Επιμύθιο: Ενδιαφέρον –είναι γνωστό– παρουσιάζουν πλέον οι ποιητές που ονειρεύονται έναν Κόσμο ήδη γραμμένο, δηλαδή οι θεωρητικοί της κρίσης του συμβόλου. (Μεταξύ αυτών, ο Καλοκύρης είναι ένας από τους καλύτερους. Στο φώς του ωραίου πυροτεχνήματος που άναψε, βλέπουμε όλοι πως είμαστε πλάσματα της συγγραφικής φαντασίας κάποιου τρίτου.)
ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΑΡΑΝΙΤΣΗΣ εφ. Ελευθεροτυπία, «Βιβλιοθήκη», 5.12.1999

ISBN: 960-325-443-6

Η Ανακάλυψη της Ομηρικής / Φωτορομάντσο

Δημήτρης Καλοκύρης


Η Ανακάλυψη της Ομηρικής τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος (1996)

ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΔΟΣΗ, που περιλαμβάνει ανακυκλωμένο και το «ΦΩΤΟΡΟΜΑΝΤΣΟ»

Οι αναρίθμητοι βιογράφοι του Ανδρέα Μπρετόν μνημονεύουν συχνά τις περίφημες ανασκαφές στις αχανείς τοποθεσίες όπου άνθιζαν, άλλοτε, τα επίνητρα της Κραταιγόνας και αποκαλύφθηκε στις μέρες μας γάτα ονόματι Ηλικία να χαράζει συλλαβικά τη μυστηριώδη και άφαντη πλέον εντολή: Imprimatur (ήτοι Φύλακες Γρηγορείτε). Την ίδια νύχτα, μάλιστα, προέκυψε το ακαταλόγιστο αξίωμα της «αυτοκαταστροφής των βιβλίων» και άρχισαν να διασπείρονται εκείνα τα θρυλικά φληναφήματα για κάτι κλεψύδρες του κυματικού Μάγου του Ροζ. Ζήσαμε επικίνδυνες μέρες, ασφαλώς· είδαμε με τα μάτια μας εικόνες Ελλήνων ιππέων του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου να εμφανίζονται ξαφνικά σε καθρέφτες κεντρικών ξενοδοχείων της αλλοδαπής και εκείνον τον ακατονόμαστο Νίκωνα να παρασύρεται αμετανόητος σε οράματα και διοράματα μιας μηχανικής ευωδίας με ιδιάζουσα, εκρηκτική φωτογένεια. Αλλά εμείς, μέσω της επουράνιας τυπογραφίας, θα οδηγηθούμε με βεβαιότητα στην ανακάλυψη της Ομηρικής, ίσως δε, και σε άλλες φαντασμαγορίες! Όλοι διεκδικούν τον κόσμο ~ Άγνωστο γιατί. Ο φωτογράφος τον αποκτά σε χρόνο παρελθόντα. Ο συγγραφέας σε χρόνο μέλλοντα. Το πεδίο της συνάντησής τους είναι ένα διαχρονικό, πολυτάραχο φωτο/ρομάντσο: Μυθολογίες φωτογραφικών εικόνων. Ιστορίες με λάμψεις. Το λεξιλόγιο του κυνηγού της εικόνας: Οπλίζεις, σκοπεύεις και τραβάς. Εκτελέσεις φωτός. Οι στιγμιαίες φωτογραφίες του βιβλίου αυτού δεν διεκδικούν αναγκαστικά μέρισμα του διογκούμενου θρύλου, υπάγονται όμως στη μυθοπλασία του. Είμαστε οι φωτογραφίες των κεκοιμημένων. Γι᾽ αυτό φωτογραφίζουμε αφειδώς παιδιά. Ας γίνει τουλάχιστον σαφές ότι τα Επιχειρήματα που συμψηφίζονται με τις φωτογραφίες, μολονότι συνδιαλέγονται, τρόπον τινά, με συγγραφείς άλλων ρυθμών, δεν γράφτηκαν από φωτογράφο, ούτε απευθύνθηκαν σε φωτογραφίζοντες αποκλειστικά. Αλλά ο κόσμος κερδίζεται με απραξία, ισχυρίζεται το Tαό. Εμπράκτως, οι περισσότεροι φωτογραφίζουν με το ένα μάτι κλειστό, εστιάζοντας στο φως. Αυτό το μάτι κατηύθυνε, λίγο πολύ, και τούτα τα κείμενα.

ISBN: 978-960-505-342-0

Χρυσόσκονη στα γένια του Μαγγελάνου

Δημήτρης Καλοκύρης


Εισαγωγή στον ΝΙΚΟ ΚΑΒΒΑΔΙΑ

ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λένε πως όταν ο Ιούλιος Βερν γνώρισε τον Αλέξανδρο Δουμά (πατέρα), αποφάσισε: «Ό,τι κάνει αυτός με την Ιστορία θα κάνω εγώ με τη Γεωγραφία». Κάπως ανάλογα αντιμετώπισε ο Νίκος Καββαδίας τη γενιά του: Ό,τι έκαναν εκείνοι με τη Ρωμιοσύνη έκανε αυτός με τη θάλασσα. Ο Καββαδίας, έτσι κι αλλιώς δεν αποπειράθηκε να καταγράψει πουθενά ναυτική (ή πολιτική) ηθογραφία, ούτε να περιγράψει βάσανα και καημούς. Το ταξίδι στο έργο του είναι το αυτονόητο -και τελικά αναμενόμενο- σκηνικό. Το πλοίο είναι το ονειρώδες αφροδίσιο σώμα, το νερό η πλήρης ερωτική φαντασίωση. Η δράση είναι μια ασύνδετη, χαλαρή διαδοχή λεκτικών εικόνων με ελαστικό ιστό, οι οποίες διαμόρφωσαν έναν «ναυτικό» αφηγητή, που καταγράφει την Ποιητική του με θαλασσί μελάνι. Μήπως όλο το ποιητικό του έργο είναι, τελικά, ένα ποίημα εν προόδω και η Βάρδια (σχηματικά) ο υπομνηματισμός του; Μια τεράστια διαχρονική ρυμοτομία του υγρού ψυχισμού; Ο.Ε.Δ.

ISBN: 960-325-523-8

Τά σύνεργα της πλοιαρχίας ήτοι Η Άλλη Όχθη του Ανδρέα Εμπειρίκου

Δημήτρης Καλοκύρης


«Ο Εμπειρίκος έμοιαζε και με τον οιονεί εξόριστο πατέρα μας, που η απουσία του ανέδιδε ένα κλίμα ανταρσίας το οποίο δεν παρέπεμπε όμως σε Εμφύλιο και βουνό, ούτε καν στο επίκαιρο, τότε, στην Ευρώπη «αντάρτικο των πόλεων» ή τους μητροπολιτικούς ινδιάνους και τα συναφή, αλλά σε ένα μυστικό ξέσπασμα, μια έσω Ανταρσία κατά πάντων και πασών. –Έμοιαζε φορέας μιας φιλοσοφίας άμεσης, εύληπτης για τα μειράκια που υπερυψώνονταν εντός μας, μακριά αλλά και κοντά ταυτόχρονα στα παγανιστικά και συνάμα αριστερόστροφα ενδιαφέροντά μας»


Στο βιβλίο αυτό περιγράφεται «η ύστατη ενεργός συμμετοχή του Εμπειρίκου στην ελληνική πρωτοπορία, που οφείλεται εξ ολοκλήρου στον θαυμασμό που ο νεαρός τότε Δημήτρης Καλοκύρης, με την ευρύτητα των ιδεών και τα ανοίγματά του στα νεότερα ρεύματα, ενέπνευσε στον εβδομηντάχρονο ποιητή»
ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑ Α. ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ

ISBN: 978-960-505-0696