Φωτ. Άρις Γεωργίου


στον ΦΔΔ


«Λαμβάνοντας όλες τις παραμέτρους ασφαλείας, η ίλη Ιππικού δεν θα συμμετάσχει στη στρατιωτική παρέλαση της 25ης Μαρτίου, καθόσον κρίθηκε σκόπιμο να δοθεί περισσότερος χρόνος για την εξοικείωση των ίππων», σύμφωνα με πηγές του Γενικού Επιτελείου. Μετά από πενήντα χρόνια συγκροτήθηκε πάλι ιππικό στην Ελλάδα, με διοικητή απόστρατο ταξίαρχο, που έχει φοιτήσει στην Εθνική Σχολή Ιππασίας της Γαλλίας και υπηρέτησε στο σύνταγμα της Γαλλικής Προεδρικής Φρουράς. Τα ξημερώματα της 20ής Μαρτίου, ο καθ’ ύλην διοικητής και πρώην δήμαρχος ήταν μεταξύ εκείνων των λίγων που παρακολούθησαν έφιππη πρόβα, η οποία πραγματοποιήθηκε μπροστά από τη Βουλή, στην Πανεπιστημίου και την Βασιλίσσης Αμαλίας.
Οι εξελίξεις άφησαν εμβρόντητους τους αναγνώστες όσων υπηρέτησαν στο ιππικό, όπως ο Νίκος Εγγονόπουλος το 1927, σε περίοδο αβασίλευτης δημοκρατίας. Ενώ υπηρετούσε τη θητεία του, από κεντρικούς δρόμους της Αθήνας είχε οδηγήσει τα άλογα στους στρατιωτικούς στάβλους, σύμφωνα με δήλωσή του, καθώς δεν γνώριζε παρακαμπτήριους, έχοντας σπουδάσει εσωτερικός σε Λύκειο στο Παρίσι.
Παρά τα όσα εξακολουθούν να τραβάνε γάτες, σκύλοι και άλλοι, ζούμε σε μια εποχή διακηρυγμένης ζωοφιλίας. Πώς είναι δυνατόν τότε ένας λόγος φιλιππικός, όπως η επανίδρυση ιππικού, να μην εξισούται με στάση φιλική προς τα άλογα, αλλά με κατηγορητήριο εναντίον τους; Όχι εναντίον των φίλων των ίππων, αλλά του Φιλίππου, απηύθυνε τους Φιλιππικούς του ο Δημοσθένης. Όχι εναντίον του Αλέξανδ[ρ]ου, καθώς θα τον δυσκόλευε ίσως το ρο. Και τι σημαίνει εξοικείωση των ίππων; Θα τους πάρουν οι αναβάτες σπίτι τους; Και πώς θα τους μοιράσουν, αφού το ιππικό που έχει συσταθεί αποτελείται από 6 άλογα και 13 αξιωματικούς;
Φταίνε τα άλογα για την αφροσύνη των ανθρώπων; Ή προς την ευφροσύνη καλπάζουν τα παράλογα; «Πράσσειν ἄλογα» μήπως συνεπάγεται ότι σε οικολογικά ασορτί πράσινα άλογα αναδεικνύονται ανέφιππες ή καβαλημένες υποσχέσεις υπέρ του περιβάλλοντος; Αν μηχανές αδυνατούν να σύρουν αμαξοστοιχίες, δεν θα βρεθούν άλογα να τραβούν άμαξες, αντικαθιστώντας τα τρένα στις πιο σινεφίλ περιοχές μιας χώρας, που δεν επιθυμεί να ενταχθεί στη Δύση, αλλά στο Φαρ Ουέστ; Και τώρα χωρίς άλογα, ποιοι θα παρελάσουν; Τι το απροσδόκητο μπορεί να προταθεί; Εν ενεργεία απόστρατοι στους ώμους αναπήρων; Διέλευση υποβρυχίων από πλημμυρισμένους σταθμούς του Μετρό; Μη επανδρωμένα (και χωρίς γυναίκες) αεροσκάφη, που δίκην ντρόουνς θα κινούνται μέσα σε κατοικίες, ενημερώνοντας οικογενειάρχες με το τι ασχολούνται άλλα μέλη του σπιτικού τους;
Φιλιππικός ήταν το όνομα που υιοθέτησε, όταν το 711 ανακηρύχθηκε αυτοκράτορας του Βυζαντίου, ο στρατηγός Βαρδάνης, Τριαντάφυλλος στα αρμενικά. Από την Κεφαλονιά, όπου τον είχε εξορίσει ο Τιβέριος Γ΄, τον ανακάλεσε ο Ιουστινιανός Β΄ ο Ρινότμητος για να καταστείλει στάση στη Χερσώνα της Κριμαίας, όπου προσεταιρίστηκε προκρίτους, Χαζάρους και τον στόλο, με τον οποίο κατέλαβε την Κωνσταντινούπολη. Όπως και ο Ηράκλειος, στη δυναστεία του οποίου έβαλε τέλος θανατώνοντας τον Ιουστινιανό και τον εξάχρονο γιο του, ο Φιλιππικός επιχείρησε, υπό την απειλή των Αράβων του χαλιφάτου των Ομεϋαδών, να ανασυγκολλήσει την αυτοκρατορία μέσω του μονοθελητισμού, προσπάθειας συμφιλίωσης Ορθοδοξίας και μονοφυσιτισμού, ανατρέποντας τις αποφάσεις της Στ΄ Οικουμενικής Συνόδου, ότι, αφού στην υπόσταση του Χριστού υπάρχουν δύο φύσεις, η θεία και η ανθρώπινη, υπάρχουν και δύο θελήσεις που ενεργούν «αδιαιρέτως, ατρέπτως, αμερίστως, ασυγχύτως». Τα στρατεύματα, που είχε μεταφέρει για να αντιμετωπίσει βουλγαρική επιδρομή, εξεγέρθηκαν όμως στη Θράκη.
Υπό τον πρωτοστράτορα Ρούφο, στρατιωτικό απόσπασμα τον αιφνιδίασε στα ανάκτορα μεσημβρίζοντα, όπου σιέστα είχε επακολουθήσει πανηγυρικού γεύματος για τη νίκη στον ιππόδρομο των (Βυζαντινών οικολόγων;) Πρασίνων. Στον ιππόδρομο ο Ρούφος μετέφερε και τύφλωσε τον Φιλιππικό. Την επόμενη ημέρα αυτοκράτορας με το όνομα Αναστάσιος Β΄ ανέλαβε ο Αρτέμιος, αρχιγραμματέας των ανακτόρων, που εξόρισε τον τυφλό προκάτοχό του σε μοναστήρι στη Δαλματία, όπου πέθανε ένα χρόνο αργότερα, το 714.
Όπως συμβαίνει με όσους μπερδεύουν τα ζώα, μπλέκοντας τράγους και άλογα, κάποιοι θεωρούν οτιδήποτε Φιλιππικό μια τραγωδία. Γεγονός παραμένει ότι την εντολή του Φιλιππικού να καταστραφεί η εικόνα της Στ΄ Οικουμενικής Συνόδου στα ανάκτορα, που συνόδευσε την ανατροπή των αποφάσεων της, πολλοί θεωρούν απαρχή της εικονομαχίας. Χωρίς εικόνες όμως πόλεμο είναι δύσκολο να κάνεις. Δεν δουλεύουν τα ραντάρ. Χωρίς εικόνες ούτε καν παρέλαση στην τηλεόραση δεν μπορείς να δεις.




ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Σημειώσεις για έναν ζωο(λεξι)λογικό κήπο / Χ. Ψ. Ωρολόγιος - Χάρτης (hartismag.gr)
Ορεξολογία / Χ. Ψ. Ωρολόγιος - Χάρτης (hartismag.gr)