Ση­μειώ­σεις από το πε­ρι­βάλ­λον
[ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ή ΠΕΡΑ ΑΠ᾽ ΑΥΤΗΝ ]

Οπλι­σμέ­νη σά­τι­ρα

Λέ­νε ότι όσο χει­ρό­τε­ρα πά­ει ο κό­σμος, τό­σο κα­λύ­τε­ρα δου­λεύ­ουν οι σκι­τσο­γρά­φοι. Η αν­θρώ­πι­νη τρα­γω­δία στην Ου­κρα­νία εί­ναι ένα –ανε­πι­θύ­μη­το– πα­ρά­δειγ­μα αυ­τής της επι­γραμ­μα­τι­κής δια­τύ­πω­σης. Στους χα­λε­πούς και­ρούς μας οι γε­λοιο­γρά­φοι έχουν «οπλί­σει» τα σκί­τσα τους και βάλ­λουν κα­τά ρι­πάς ενά­ντια στον ει­σβο­λέα Πού­τιν και στην ασύμ­με­τρη απει­λή του. Ανά­με­σά τους και ο Βρε­τα­νός Άντι Ντέι­βι, που γνω­ρί­σα­με από μια συ­νέ­ντευ­ξη που έδω­σε πα­λαιό­τε­ρα στον Χάρ­τη (δες εδώ: https://​www.​har​tism​ag.​gr/​hartis-​28/​komiks/​andy-​davey-​leg​onta​s-​thn-​alhoeia-​sthn-​exoysia). Ο ίδιος πα­ρα­χώ­ρη­σε ευ­γε­νι­κά μια επι­λο­γή γε­λοιο­γρα­φιών του, που δη­μο­σιεύ­τη­καν πρό­σφα­τα στον αγ­γλι­κό Τύ­πο (The Telegraph). Μια εί­ναι η ευ­χή: Να πά­ει ο κό­σμος κα­λύ­τε­ρα, κι ας έχει επι­πτώ­σεις στη δου­λειά των σκι­τσο­γρά­φων.

Μια ιστο­ρία


Όταν ρώ­τη­σαν τον κ. Μ. τι εί­ναι ο πο­λι­τι­σμός εκεί­νος απο­κρί­θη­κε:

Φα­ντα­στεί­τε ένα σπί­τι, που κά­μπο­σα χρό­νια πριν, κά­ποιοι άν­θρω­ποι ανα­πα­λαί­ω­σαν εξω­τε­ρι­κά, μα όχι εσω­τε­ρι­κά. Δού­λε­ψαν σκλη­ρά, μό­νοι τους, κρε­μα­σμέ­νοι από σκοι­νιά, κιν­δυ­νεύ­ο­ντας να πέ­σουν και να τσα­κι­στούν, άλ­λα­ξαν τη στέ­γη, ενί­σχυ­σαν τους τοί­χους, έβα­ψαν την πρό­σο­ψη με ευ­χά­ρι­στα χρώ­μα­τα, και το­πο­θέ­τη­σαν σε όλα τα πα­ρά­θυ­ρα τζά­μια ζω­γρα­φι­σμέ­να με ωραί­ες ει­κό­νες, που δεν άφη­ναν τί­πο­τα να φα­νεί από το εσω­τε­ρι­κό του. Ο κό­σμος στην αρ­χή τους κο­ρόι­δευε, τώ­ρα όμως όλοι περ­νού­σαν από εκεί για να το θαυ­μά­σουν, πολ­λοί ερ­χό­ντου­σαν από μα­κρι­νά μέ­ρη, έλε­γαν πως έτσι θα έπρε­πε να εί­ναι και στα μέ­ρη τους τα σπί­τια. Έβγα­ζαν φω­το­γρα­φί­ες και τις έστελ­ναν στους δι­κούς τους, σε κά­θε γω­νιά της γης, ενώ αγό­ρα­ζαν κα­ρα­μέ­λες από τους πλα­νό­διους πω­λη­τές που αφθο­νού­σαν εκεί τρι­γύ­ρω. Δεν έλει­παν βέ­βαια και ορι­σμέ­νοι που, πό­τε-πό­τε, μου­τζού­ρω­ναν τους τοί­χους, έσπα­γαν κά­ποιο τζα­μά­κι, όλα αυ­τά όμως διορ­θω­νό­ντου­σαν αμέ­σως.
Πέ­ρα­σαν χρό­νια, ώσπου μια μέ­ρα – μέ­ρα με­ση­μέ­ρι – εμ­φα­νί­στη­κε ένας ντα­ής με δυό-τρεις φί­λους του, οι οποί­οι κοι­τά­ζο­ντας με πε­ρι­φρό­νη­ση όσους βρι­σκό­ντου­σαν γύ­ρω τους και κραυ­γά­ζο­ντας κά­τι πο­μπώ­δεις, με­ρι­κώς ακα­τά­λη­πτες, αλ­λά πά­ντως γε­μά­τες με­γά­λες ιδέ­ες λέ­ξεις και φρά­σεις, έρι­ξαν πέ­τρες και θρυμ­μά­τι­σαν τη με­γά­λη τζα­μα­ρία του κτη­ρί­ου, μπρο­στά στα μά­τια όλων που τους κοι­τού­σαν με έκ­πλη­ξη, μην πι­στεύ­ο­ντας ότι όλο αυ­τό συ­νέ­βαι­νε στ’α­λή­θεια.
Την ίδια στιγ­μή, μέ­σα από το εσω­τε­ρι­κό του σπι­τιού, έναν σκο­τει­νό, σα­πι­σμέ­νο χώ­ρο απ’ όπου ανα­δυό­ταν μια φρι­κτή δυ­σο­σμία, εί­δαν οι πα­νι­κό­βλη­τοι πλέ­ον θε­α­τές να ξε­πη­δούν ουρ­λιά­ζο­ντας τα πα­νάρ­χαια φρι­κα­λέα τέ­ρα­τα που το ξαφ­νι­κό φως εί­χε ξυ­πνή­σει από τον πρό­σκαι­ρο ύπνο τους.

Το πρό­βλη­μα των ονο­μά­των

Με­τά τη Νέα Υόρ­κη, που προη­γου­μέ­νως Νέο Άμ­στερ­νταμ ονο­μα­ζό­ταν, το Λος Άν­τζε­λες, το Σι­κά­γο και το Χιού­στον, η πό­λη Φοί­νιξ, πρω­τεύ­ου­σα στην Αρι­ζό­να, εί­ναι η πέμ­πτη πο­λυ­πλη­θέ­στε­ρη στις Ηνω­μέ­νες Πο­λι­τεί­ες. Πρό­κει­ται για ασυ­νή­θι­στη επι­λο­γή για τα αμε­ρι­κα­νι­κά δε­δο­μέ­να, κα­θώς μι­κρό­τε­ρες πό­λεις εί­ναι συ­νή­θως πρω­τεύ­ου­σες, όπως το Σα­κρα­μέ­ντο στην Κα­λι­φόρ­νια ή το Όλ­μπα­νι στην πο­λι­τεία της Νέ­ας Υόρ­κης. Ένας από τους ιδρυ­τές της πό­λης πρό­τει­νε το όνο­μα Φοί­νιξ, ανα­δει­κνύ­ο­ντας την ανα­γέν­νη­ση («από τις στά­χτες του νε­ρού», θα έλε­γε κά­ποιος υδρο­χα­ρής) ενός οι­κι­σμού όπου, αιώ­νες πριν από την εκ νέ­ου εποί­κι­ση, αυ­τό­χθο­νες εί­χαν κα­τα­σκευά­σει δί­κτυα από αρ­δευ­τι­κά κα­νά­λια. Γεν­νη­μέ­νος στο Πα­ρί­σι ή στην ελ­λη­νο­γε­νή Μασ­σα­λία, ο Φί­λιπ­πος Ντά­ρελ Ντού­πα εί­χε πα­ρα­κο­λου­θή­σει μα­θή­μα­τα κλα­σι­κών σπου­δών στο Πα­νε­πι­στή­μιο Κέ­μπριτζ πριν δια­πλεύ­σει τον Ατλα­ντι­κό. Δι­κή του πρό­τα­ση ήταν και η ονο­μα­σία Τέ­μπη για κο­ντι­νή το­πο­θε­σία. Από την κοι­λά­δα των Τε­μπών επί­σης ονο­μά­στη­καν προ­ά­στιο στο Σί­δνεϊ της Αυ­στρα­λί­ας, με­γά­λο αγρό­κτη­μα στη Νό­τια Αφρι­κή, κοι­λά­δα στη Μα­λαι­σία και πε­ριο­χή με κρα­τή­ρες στον πλα­νή­τη Άρη.

Προ­βλή­μα­τα ονο­μα­το­δο­σί­ας οδή­γη­σαν πρό­σφα­τα σε πα­ραί­τη­ση με­τά από 16 χρό­νια, από την εκ­κλη­σία του Αγί­ου Γρη­γο­ρί­ου στην πό­λη Φοί­νιξ, τον αι­δε­σι­μό­τα­το Αντρές Αράν­γκο, που εί­χε υπη­ρε­τή­σει και σε άλ­λες ενο­ρί­ες στην Αρι­ζό­να, στην Κα­λι­φόρ­νια και στη Βρα­ζι­λία. Με χει­ρο­κρο­τή­μα­τα και λά­βα­ρα με το όνο­μά του, ενο­ρί­τες απο­χαι­ρέ­τη­σαν τον αγα­πη­μέ­νο κλη­ρι­κό. Βι­ντε­ο­σκο­πή­σεις βα­πτί­σε­ων εί­χαν επι­βε­βαιώ­σει ότι ο Κα­θο­λι­κός ιε­ρέ­ας όλα αυ­τά τα χρό­νια έλε­γε «Σε βα­πτί­ζου­με εις το όνο­μα του Πα­τρός και του Υιού και του Αγί­ου Πνεύ­μα­τος». Σύμ­φω­να με οδη­γί­ες του Βα­τι­κα­νού, θα έπρε­πε να λέ­ει «Σε βα­πτί­ζω», σε θε­ο­λο­γι­κά άπται­στο ενι­κό και όχι σε έναν αυ­θαί­ρε­τα συ­μπε­ρι­λη­πτι­κό πλη­θυ­ντι­κό. Χι­λιά­δες βα­πτί­σεις χα­ρα­κτη­ρί­ζο­νται πλέ­ον άκυ­ρες και χρειά­ζε­ται να επα­να­λη­φθούν, χω­ρίς να απο­κλεί­ε­ται να επη­ρε­ά­ζο­νται και θρη­σκευ­τι­κοί γά­μοι, που ακο­λού­θη­σαν για τους λά­θος βα­πτι­σμέ­νους. Ας μη γί­νει ανα­φο­ρά στους Ανα­βα­πτι­στές. Πά­ντως, σε μία άλ­λη αντί­στοι­χη πε­ρί­πτω­ση άκυ­ρου βα­πτι­σμού νη­πί­ου που με­γα­λώ­νο­ντας έγι­νε ιε­ρέ­ας, βά­πτι­ση και χει­ρο­το­νία επα­να­λή­φθη­καν. Δεν φαί­νε­ται να υπάρ­χει όριο στο πού μπο­ρεί να οδη­γή­σει μία λά­θος λέ­ξη.

Φυ­σι­κά ένα κί­νη­μα Με­το­νο­μα­σί­ας πυ­ρο­δο­τεί­ται από πε­ρι­στα­τι­κά όπως αυ­τά. Ευ­κο­λό­τε­ρα με­ταλ­λάσ­σο­νται ονό­μα­τα που πρέ­πει να επι­βε­βαιω­θούν. Ού­τε στα λα­τι­νι­κά ισχύ­ει πλέ­ον πώς ό,τι γρά­φε­ται μέ­νει. Οι προ­φο­ρι­στές θριαμ­βο­λο­γούν. Ποιες εί­ναι οι συ­νέ­πειες αν τα πρώ­τα ονό­μα­τα εί­ναι λά­θος; Ποιο σή­μα­ντρο θα χτυ­πού­σε αν ο πρω­τό­πλα­στος δεν λε­γό­ταν Αδάμ, αλ­λά Αζόφ ή Αζόρ; Φτά­νει (και πε­ρισ­σεύ­ει) η ώρα των ηρώ­ων. Αν όχι η Ήρα, αλ­λά η Αφρο­δί­τη τσί­γκλι­ζε τον Ηρα­κλή, θα ονο­μα­ζό­ταν μή­πως Αφρο­κλής; Πώς θα επη­ρε­α­ζό­ταν η ιστο­ρία του λό­γου αν ο Τζόις ήταν ο συγ­γρα­φέ­ας κά­θε δεύ­τε­ρης πα­ρα­γρά­φου του Προυστ; Αν η Οδύσ­σεια ήταν το πιο σύ­ντο­μο έρ­γο του Μπέ­κετ; Αν ο Πα­πα­δια­μά­ντης εί­χε γρά­ψει την Πά­πισ­σα Ιω­άν­να; Θα υπήρ­χαν επι­πτώ­σεις για τους ανα­γνώ­στες και ποιες; Θα συ­νέ­χι­ζαν οι συγ­γρα­φείς να εκ­δί­δουν το ίδιο βι­βλίο με άλ­λον τί­τλο κά­θε φο­ρά; Για ορι­σμέ­νους υπάρ­χει ασφα­λώς και η μέ­θο­δος με­τα­τό­πι­σης των ψη­φί­ων, όπου όλα πά­νε ένα γράμ­μα πα­ρα­κά­τω. Η τέ­χνη του λό­γου γί­νε­ται υζψξθ υπφ μπδπφ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Το βι­βλίο των κα­τά φα­ντα­σί­αν συγ­γρα­φέ­ων / Γιώρ­γος Χου­λιά­ρας - Χάρ­της (hartismag.gr)
«Λί­γο πριν φύ­γουν» του Γιώρ­γου Χου­λιά­ρα (diastixo.gr)
Ση­μειώ­σεις για έναν ζωο(λε­ξι)λο­γι­κό κή­πο / Χ. Ψ. Ωρο­λό­γιος - Χάρ­της (hartismag.gr)
Έλ­λη­νας του τεί­χους / Φί­λιπ­πος Δ. Δρα­κο­ντα­ει­δής - Χάρ­της (hartismag.gr)

Ετοι­μά­ζο­νται τα αφιε­ρώ­μα­τα


Τζέιμς Τζόις (επιμ. Άρης Μα­ρα­γκό­που­λος)Ιού­νιος 2022
Αρ­γύ­ρης Χιό­νης (επιμ. Κα­τε­ρί­να Κω­στί­ου) Ιού­λιος 2022

Μά­τση Χα­τζη­λα­ζά­ρου (επιμ. Χρή­στος Δα­νι­ήλ - Άντεια Φραν­τζή)
OULIPO
(επιμ. Αχιλ­λέ­ας Κυ­ρια­κί­δης)
Έλ­λη Σκο­πε­τέα
(επιμ. Δη­μή­τρης Στα­μα­τό­που­λος)
Χί­λια ενια­κό­σια εί­κο­σι δύο/2022
(επιμ. Χρι­στί­να Ντου­νιά)
Mο­ρίς Μπλαν­σό (επιμ. Βα­σί­λης Πα­πα­γε­ωρ­γί­ου)
Το Δη­μο­τι­κό Τρα­γού­δι
(επιμ. Πα­ντε­λής Μπου­κά­λας)
Γλώσ­σα
(επιμ. Χρι­στό­φο­ρος Χα­ρα­λα­μπά­κης)
ΨΧ (επιμ. Γιάν­νης Ζέρ­βας)
Σαπ­φώ (επιμ. Πα­να­γιώ­της Αντω­νό­που­λος)
Πε­ρι­πλά­νη­ση
(επιμ. Βα­σί­λης Πα­πα­γε­ωρ­γί­ου)

Δια­γω­νι­σμός Δι­η­γή­μα­τος & Φω­το­γρα­φί­ας 2022


Ο IANOS, για πέμ­πτη συ­νε­χή χρο­νιά, διορ­γα­νώ­νει Δια­γω­νι­σμό Δι­η­γή­μα­τος & Φω­το­γρα­φί­ας με θέ­μα, αυ­τή τη φο­ρά, «Το ρού­χο».
Ένα ρού­χο ως μνή­μη και νο­σταλ­γία, ως κα­τα­δή­λω­ση ταυ­τό­τη­τας-φύ­λου, ως ανά­κλη­ση πα­ρελ­θό­ντος χρό­νου και επι­θυ­μία ανά­κτη­σής του. Το ρού­χο ως φε­τίχ, ως φο­νι­κό όρ­γα­νο ή και όρ­γα­νο αυ­το­χει­ρί­ας. Το ρού­χο, ως μέ­σο γη­τεί­ας και απο­πλά­νη­σης, ή ως εφό­διο με­τα­μόρ­φω­σης και από­κρυ­ψης του εαυ­τού. Το ρού­χο ενός ζη­τιά­νου, αλ­λά και ενός δαν­δή. Η στέ­ρη­ση, η έλ­λει­ψη ρού­χο και η πι­θα­νή κλο­πή του (από κα­τά­στη­μα π.χ.) ή και η βί­αιη ακό­μη από­σπα­ση από πρό­σω­πο («αχά­ρι­στο») που θα το φέ­ρει πά­νω του.
Κλεί­στε τα μά­τια και απο­τυ­πώ­στε τη δι­κή σας οπτι­κή, τις δι­κές σας μνή­μες, απτι­κές, οσφρη­τι­κές, φα­ντα­στι­κές ή πραγ­μα­τι­κές τη δι­κή σας δη­μιουρ­γι­κή προ­σέγ­γι­ση, με θέ­μα ένα ρού­χο... Ένα ρού­χο σε μια ντου­λά­πα, σ’ ένα πα­λιό μπα­ού­λο, αλ­λά και σε επί­δει­ξη μό­δας!
Οι συμ­με­τέ­χο­ντες κα­λού­νται μέ­σω των φα­κών και των λέ­ξε­ων τους, να αφη­γη­θούν και να ανα­δεί­ξουν ΤΟ ΡΟΥ­ΧΟ. Το μί­σος, για αυ­τό, ως υπο­κα­τά­στα­το του φο­ρέα του, αλ­λά και ο πό­θος απο­γύ­μνω­σης – απαλ­λα­γής του. Η κα­τα­να­λω­τι­κή μα­νία ρού­χων και η κα­τα­φυ­γή σ’ αυ­τά, ως ανα­πλή­ρω­ση ή ως έκ­φρα­ση πα­νι­κού. Οι στο­λές, τα μα­σκα­ρέ­μα­τα, η ενα­γώ­νια, γε­νι­κώς, προ­σπά­θεια συ­νά­ντη­σης του εαυ­τού μας μέ­σα από την έν­δυ­ση – απέκ­δυ­ση και, εντέ­λει, ανα­γνώ­ρι­σής του.

Αυ­τά, και αμέ­τρη­τα ακό­μα εν­δε­χό­με­να, μπο­ρεί να ανα­δεί­ξει-απο­κα­λύ­ψει η κά­θε καλ­λι­τε­χνι­κή συ­νεί­δη­ση.

Λή­ξη δια­γω­νι­σμού: Σάβ­βα­το 4 Ιου­νί­ου 2022

ΔΙΑ­ΓΩ­ΝΙ­ΣΜΟΣ ΔΙ­Η­ΓΗ­ΜΑ­ΤΟΣ

Τα δι­η­γή­μα­τα θα αξιο­λο­γή­σει επι­τρο­πή κα­τα­ξιω­μέ­νων λο­γο­τε­χνών:
• Ευ­τυ­χία Γιαν­νά­κη - συγ­γρα­φέ­ας

• Αν­δρέ­ας Μή­τσου - συγ­γρα­φέ­ας
• Κων­στα­ντί­νος Μπού­ρας - πoι­η­τής, κρι­τι­κός

    Διάρ­κεια δια­γω­νι­σμού:
    Έναρ­ξη: Δευ­τέ­ρα 4 Απρι­λί­ου 2022
    Λή­ξη: Σάβ­βα­το 4 Ιου­νί­ου 2022

    Δη­λώ­σεις συμ­με­το­χής:
    Για να συμ­με­τά­σχεις στο δια­γω­νι­σμό απαι­τεί­ται:

    • Ένα δι­ή­γη­μα έως 400 λέ­ξεις σε αρ­χείο μορ­φής word.
      Ο τί­τλος του αρ­χεί­ου πρέ­πει να εί­ναι της μορ­φής: επώ­νυ­μο­_ό­νο­μα­_τί­τλος δι­η­γή­μα­τος με λα­τι­νι­κούς χα­ρα­κτή­ρες (π.χ papadopoulos_nikos_titlos_diigimatos)
    • Μια φω­το­γρα­φία με­γέ­θους του­λά­χι­στον 2480 x 3508 pixels, ανά­λυ­σης 300dpi και διά­στα­σης minimum Α4, σε αρ­χείο μορ­φής jpg.
      Ο τί­τλος του αρ­χεί­ου πρέ­πει να εί­ναι της μορ­φής: επώ­νυ­μο­_ό­νο­μα­_τί­τλος φω­το­γρα­φί­ας_photo με λα­τι­νι­κούς χα­ρα­κτή­ρες (π.χ. papadopoulos_nikos_titlos_fotografias_photo)
    • Ένα βιο­γρα­φι­κό ση­μεί­ω­μα (έως 100 λέ­ξεις) σε αρ­χείο μορ­φής word.
      Ο τί­τλος του αρ­χεί­ου πρέ­πει να εί­ναι της μορ­φής: επώ­νυ­μο­_ό­νο­μα­_τί­τλος φω­το­γρα­φί­ας_cv με λα­τι­νι­κούς χα­ρα­κτή­ρες (π.χ. papadopoulos_nikos_titlos_fotografias_cv)

    Στο ίδιο αρ­χείο, κά­τω από το δι­ή­γη­μα, θα πρέ­πει να ακο­λου­θεί ένα σύ­ντο­μο βιο­γρα­φι­κό ση­μεί­ω­μα του συγ­γρα­φέα έως 100 λέ­ξεις.
    Κά­θε συμ­με­τέ­χων/ου­σα μπο­ρεί να λά­βει μέ­ρος μό­νο με ένα δι­ή­γη­μα στον Δια­γω­νι­σμό Δι­η­γή­μα­τος και μό­νο με μία φω­το­γρα­φία στον Δια­γω­νι­σμό Φω­το­γρα­φί­ας.

    Ανα­κοί­νω­ση νι­κη­τών:
    Οι νι­κη­τές θα ανα­κοι­νω­θούν το Φθι­νό­πω­ρο του 2022 σε ει­δι­κή εκ­δή­λω­ση.

    Βρα­βεία

    • To παμ­ψη­φεί άρι­στο δι­ή­γη­μα θα κερ­δί­σει μια δω­ρε­άν συμ­με­το­χή σε όποιο Σε­μι­νά­ριο Δη­μιουρ­γι­κής Γρα­φής του ΙΑ­ΝΟΥ επι­θυ­μεί (πε­ριό­δου Φθι­νό­πω­ρο 2022).
    • Τα 50 κα­λύ­τε­ρα δι­η­γή­μα­τα θα κυ­κλο­φο­ρή­σουν σε μία ει­δι­κή συλ­λε­κτι­κή συλ­λο­γή δι­η­γη­μά­των των Εκ­δό­σε­ων IANOS.
    • Τα 10 κα­λύ­τε­ρα δι­η­γή­μα­τα θα δια­βα­στούν τη βρα­διά ανα­κοί­νω­σης των απο­τε­λε­σμά­των.

    Για τους όρους συμ­με­το­χής πα­τή­στε εδώ: https://​www.​ianos.​gr/​p/​post/​pro​kiri​ksi-​dia​goni​smou-​dii​gima​tos-​2022/
    Link
    : https://​www.​ianos.​gr/​p/​post/​dia​goni​smos-​dii​gima​tos-​2022/

    ΔΙΑ­ΓΩ­ΝΙ­ΣΜΟΣ ΦΩ­ΤΟ­ΓΡΑ­ΦΙΑΣ

    Τις φω­το­γρα­φί­ες θα αξιο­λο­γή­σει ει­δι­κή επι­τρο­πή έμπει­ρων και κα­τα­ξιω­μέ­νων καλ­λι­τε­χνών.

    Επι­τρο­πή:
    • Μά­ριος Σπη­λιό­που­λος - κα­θη­γη­τής ΑΣΚΤ, ζω­γρά­φος

    Δη­μή­τρης Τα­λιά­νης - φω­το­γρά­φος, εκ­δό­της
    Σω­τή­ρης Χα­τζά­κης - σκη­νο­θέ­της

      Διάρ­κεια δια­γω­νι­σμού:

      Έναρ­ξη: Δευ­τέ­ρα 4 Απρι­λί­ου 2022
      Λή­ξη:
      Σάβ­βα­το 4 Ιου­νί­ου 2022

      Δη­λώ­σεις συμ­με­το­χής

      Για να συμ­με­τά­σχεις στο δια­γω­νι­σμό απαι­τεί­ται:
      Κά­θε συμ­με­τέ­χων/ου­σα μπο­ρεί να λά­βει μέ­ρος μό­νο με ένα δι­ή­γη­μα στον Δια­γω­νι­σμό Δι­η­γή­μα­τος και μό­νο με μια φω­το­γρα­φία στον Δια­γω­νι­σμό Φω­το­γρα­φί­ας.

      Βρα­βεία

      • Οι 100 κα­λύ­τε­ρες φω­το­γρα­φί­ες θα τυ­πω­θούν σε σε­λι­δο­δεί­κτες και θα δια­νέ­μο­νται δω­ρε­άν.
      • Οι 30 κα­λύ­τε­ρες φω­το­γρα­φί­ες θα εκτε­θούν ψη­φια­κά στα social media του ΙΑ­ΝΟΥ και θα βρί­σκο­νται καρ­φι­τσω­μέ­νες στη σε­λί­δα μας στο facebook για 30 ημέ­ρες από την ημέ­ρα της ανα­κοί­νω­σης κι έπει­τα.
      • Οι 3 κα­λύ­τε­ρες φω­το­γρα­φί­ες θα κερ­δί­σουν από ένα βρα­βείο.

      Βρα­βεία των 3 κα­λύ­τε­ρων φω­το­γρα­φιών

      • 1ο βρα­βείο: Μία Ετή­σια Υπο­τρο­φία Σπου­δών στο ΙΕΚ ΔΕΛ­ΤΑ, στην Ει­δι­κό­τη­τα της Φω­το­γρα­φί­ας.
      • 2ο βρα­βείο: Μια δω­ρο­ε­πι­τα­γή αξί­ας 300 ευ­ρώ (για φω­το­γρα­φι­κό εξο­πλι­σμό) από το κα­τά­στη­μα φω­το­γρα­φι­κών ει­δών Ι. & Β. ΓΕ­ΡΑ­ΜΑΣ ΟΕ [Εμ. Μπε­νά­κη 34, Αθή­να]
      • 3ο Βρα­βείο: Φω­το­γρα­φι­κά Λευ­κώ­μα­τα

      Ανα­κοί­νω­ση νι­κη­τών

      Οι νι­κη­τές θα ανα­κοι­νω­θούν το Φθι­νό­πω­ρο του 2022 σε ει­δι­κή εκ­δή­λω­ση.
      Για τους όρους συμ­με­το­χής πα­τή­στε εδώ:
      https://​www.​ianos.​gr/​p/​post/​pro​kiri​ksi-​dia​goni​smou-​fot​ogra​fias-​2022/

      Link: https://​www.​ianos.​gr/​p/​post/​dia​goni​smos-​fot​ogra​fias-​2022/


      **ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΡΟΥ για μια παράσταση που δεν θα γίνει ποτέ του ΓΙΑΝΝΗ ΜΕΤΖΙΚΩΦ. Φωτογραφία: ΤΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ.