Μιλούν για αυτόν τα δημιουργήματά του

Φ. Γκαρθία Λόρκα «Δόνια Ροζίτα», Εθνικό Θέατρο 1999
Φ. Γκαρθία Λόρκα «Δόνια Ροζίτα», Εθνικό Θέατρο 1999

Ήπιος ήρεμος μεθοδικός εργατικός σεμνός και ταπεινός, ανεξάντλητος σε ιδέες αλλά κυρίως ευγενικός. Ακόμα και εάν διαφωνεί μαζί σου δεν θα σε προσβάλει ποτέ, αλλά θα επιβάλει την δική του άποψη με επιχειρήματα.

Η πτήση της Ολυμπιακής αεροπορίας έχει αναχωρήσει από Τορόντο με κατεύθυνση την Αθήνα. Είναι μεσάνυκτα και όλοι κοιμούνται. Όλοι εκτός από εμένα και τον Γιώργο. Ο καθένας παραμένει ξύπνιος για τους δικούς του λόγους. Εγώ από την έλλειψη νικοτίνης και εκείνος σχεδιάζοντας το νέο σκηνικό της Δόνια Ροζίτας που θα ανέβει στην Νέα Σκηνή του Εθνικού θεάτρου. Ένας καταιγισμός από σχέδια και ιδέες αποτυπωμένες στο χαρτί.

Αναπολώντας την περιοδεία του εξωτερικού τώρα μετά από τόσα χρόνια συνειδητοποιώ το μέγεθος του ανδρός. Καλλιτέχνης που δεν εγκλωβίζεται στην αρχική του ιδέα και άποψη αλλά ελίσσεται και επαναπροσδιορίζει αυτή την ιδέα σύμφωνα με την κατάσταση που αντιμετωπίζει την συγκεκριμένη στιγμή. Έχουν ολοκληρωθεί οι παραστάσεις της Αντιγόνης στην Επίδαυρο και επίκειται περιοδεία με πρώτους σταθμούς την Νέα Υόρκη και το Σάο Πάολο. Όσον αφορά την Νέα Υόρκη με μια διαμόρφωση σκηνικού καταφέρνει να το φέρει στα μέτρα της σκηνής του City Center (Μπροντγουέι) όμως στο Σάο Πάολο υπάρχει πρόβλημα η σκηνή είναι μικρή. Σε μηδενικό χρόνο αποφασίζει και ζητά φωτιστικό φίλτρο και με αυτό δημιουργεί κάθετες κουίντες τις οποίες φωτίζει και με το τίποτε δημιουργεί ένα από τα πλέον ευφάνταστα σκηνικά το οποίο ακολουθεί και ντύνει πλέον τις παραστάσεις στην Κίνα, την Ιαπωνία, την Αυστραλία (Σίδνεϋ, Μελβούρνη και Αδελαΐδα).

Δεν μετέχει στις συνεντεύξεις Τύπου ούτε υποκλίνεται στις παραστάσεις. Έχει από φύση την ταπεινότητα των μεγάλων δημιουργών. Δεν χρειάζεται προσωπική προβολή, μιλούν για αυτόν τα δημιουργήματά του.

Ζωρζ Φεντώ «Ψύλλοι στ' αυτιά», Θέατρο Πόρτα 1984
Ζωρζ Φεντώ «Ψύλλοι στ' αυτιά», Θέατρο Πόρτα 1984
ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
 

αυτόν το μήνα οι εκδότες προτείνουν: