χάρτης, 78

ηλεκτρονικό περιοδικό
ΙΟΥΝΙΟΣ 2025

χάρτης, 2

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ #78 περιεχόμενα
  • ΣΤΙΓΜΑΤΑ ΣΤΙΓΜΑΤΑ
  • ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
  • ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
  • ΤΕΧΝΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
  • ΤΟ ΧΑΡΤΑΚΙ ΤΟ ΧΑΡΤΑΚΙ
  • ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ

  • ΑΦΙΕΡΩΜΑ

  • ΑΡΧΕΙΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΩΝ

  • FACEBOOK
  • INSTAGRAM
  • Συνεργασίες
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • Προσωπικά Δεδομένα
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ #78 περιεχόμενα
  • ΣΤΙΓΜΑΤΑ ΣΤΙΓΜΑΤΑ
  • ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
  • ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
  • ΤΕΧΝΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
  • ΤΟ ΧΑΡΤΑΚΙ ΤΟ ΧΑΡΤΑΚΙ
  • ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ

χάρτης, 78

ηλεκτρονικό περιοδικό
ΙΟΥΝΙΟΣ 2025

χάρτης, 2

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
  •  ΑΦΙΕΡΩΜΑ
  • ΑΡΧΕΙΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΩΝ
Αναζήτηση

χάρτης, 78

ηλεκτρονικό περιοδικό
ΙΟΥΝΙΟΣ 2025

χάρτης, 2

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
Αναζήτηση
  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ #78 περιεχόμενα
  • ΣΤΙΓΜΑΤΑ ΣΤΙΓΜΑΤΑ
  • ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ
  • ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
  • ΤΕΧΝΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
  • ΤΟ ΧΑΡΤΑΚΙ ΤΟ ΧΑΡΤΑΚΙ
  • ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ

  • ΑΦΙΕΡΩΜΑ

  • ΑΡΧΕΙΟ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΩΝ

  • FACEBOOK
  • INSTAGRAM
  • Συνεργασίες
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • Προσωπικά Δεδομένα
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Break seal gently

ΧΑΡΤΗΣ 2 {ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019}
{Κλίμακες}
του Ευγένιου Αρανίτση
αρχείο

χάρτης, 2

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

μολονότι διατηρούσε άριστες σχέσεις με τη γλώσσα της Διοίκησης, ο πατέρας μου ζωγράφιζε στην καθομιλουμένη.

αποδείχθηκε μάλιστα ικανός να συλλαμβάνει τις τρικυμίες με την πλέον εκλεπτυσμένη μεταχείριση των αποχρώσεων

I)

του γαλάζιου και II)

του πράσινου βερονέζ· τις συνελάμβανε δίχως να έχει βοήθεια από κανέναν ή, πιθανόν, ακριβώς γι’ αυτό.

έτσι γαλήνεψαν οι τρικυμίες προς το συμφέρον της γειτονιάς και της τέχνης εξίσου· όλα έγιναν νόμιμα, ο αγέρας σύχναζε τώρα αποκλειστικά σε κηδείες.

μετά τη λήξη του πολέμου, κανείς δεν είχε τη διάθεση να πολεμήσει για κανέναν και τίποτα· οι νικημένοι

είχαν ξεκουρα­­στεί προ πολλού, οι νικητές είμαστε όλοι παιδιά με μεσογειακή αναιμία.

ήρεμοι τρόποι ενίσχυσης των ήχων του περιβάλλοντος που μεταδίδονταν σε ομόκεντρους κύκλους ενσωματώθηκαν στην επιστήμη τού να γνωρίζεις τους ανθρώπους με την πρώτη ματιά.

άκουγες πια να συζητούν για τετριμμένες επιδεξιότητες και για το είδος της καλλιέργειας απ’ όπου πήγαζε κάθε τι το εφήμερο, επομένως κάθε τι το αντιληπτό.

ο πατέρας μου εκτιμούσε αυτή την έλλειψη μαχητικότητας λες και ήταν, οι δυο τους,

θιασώτες ενός άγνωστου παρελθόντος που μονίμως επίκειται.

σε όλα έκτοτε τα έργα του η θάλασσα είναι γλυκιά και φιλήσυχη, σχεδόν υποφωτισμένη αλλά την ίδια στιγμή εκτυφλωτική, la réalité des esprits et le phénomène

merveil­leux de

leur écriture directe    κύμα...  κύμα...

λέω «directe» με την έννοια ότι το θέμα (garitsa bay,

κύμα...

pontikonisi, old fortress etc) αντιγραφόταν επ’ άπειρον μέχρι να τυποποιηθεί.

ο πατέρας μου ποτέ δεν πρωτοτυπούσε, μόνον αντέγραφε (τοπία), αλλ’ αντέγραφε όχι σαν σε διαγώνισμα, μάλλον όπως τραβάμε ένα τσιγάρο απ’ το πακέτο του διπλανού.

μια τέτοια αντιγραφή ρυθμίζεται από κανόνες χωρίς να γίνεται κανόνας η ίδια: ημερολόγιο εμπιστοσύνης, προνόμια με αντάλλαγμα την αφοσίωση στις κοινές παραδοχές.

μόνον δύο ή τρεις φορές στη ζωή του ζωγράφισε τη θάλασσα σκυθρωπή, μία θάλασσα καχύποπτη, γερασμένη, απρόθυμη.

φυσάει στις περιπτώσεις αυτές σιρόκος, που θα πει πως χρειάστηκε σκούρο μπλε, γκρι και μαύρο: έτσι η θάλασσα είχε αρχίσει να μοιάζει με το μέντιουμ χέλλυ πράισβερκ, τη θεία του γιουνγκ.

ζωγραφίζοντας τη θάλασσα ο πατέρας μου ζωγράφιζε το μυστικό της υπομονής, την αγάπη του για τα οικόσιτα ζώα, την προσήλωση στους θυρεούς των ευγενών της βορείου και κεντρικής ευρώπης.

το πιστεύω του ήταν: ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΕ ΖΩΓΡΑΦΙΣΟΥΝ.

υποπτευόταν ο πατέρας μου δηλαδή πως η πρόνοια είναι η μόνη

τέχνη που δεν

μπορείς να πάρεις μαζί σου πεθαίνοντας.

Στάθης Γουργουρής, Ο Καβάφης του Σαΐντ
επιστροφή στα περιεχόμενα
ΑΛΛΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
  • [από το έργο Μορφολογία] (#1)
  • Καλωσήρθατε στη χώρα της περιέργειας (#4)
  • Όσο εσύ κοιμάσαι το ρεμπέτικο αγρυπνά για να σε φροντίζει (#24)
  • κορίτσια σε φυγή (#39)
  • tramaran anar a mart (#50)
  • Για το «Ξενοδοχείο των ντελικάτων εραστών» (#14)
  • Mικρή Κλίμακα: Ευγένιος Αρανίτσης, Δημήτρης Καλοκύρης, Άννα Λιόιλ, Παντελής Μπουκάλας (#72)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
  • Στάθης Γουργουρής / Ο Καβάφης του Σαΐντ
  • Τάκης Γραμμένος / Ο Λουί Αραγκόν, ο Τσαρούχης και άλλα
  • Αγαθή Δημητρούκα / Χάρτης Θαλάσσης
  • Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής / Τα κουμπιά
  • Μανόλης Κορρές / Χρόνου μέγα αγώνισμα
  • Βασίλης Λαμπρόπουλος / Παίζουμε ένα ποίημα;
  • Βαγγέλης Λιβιεράτος / Αχ αυτές οι κλίμακες!
  • Τεύκρος Μιχαηλίδης / Λογοτεχνία & Μαθηματικά
  • Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης / Ο Ρασκόνλικοφ στην Κυψέλη (έγραψε ο Δενέγρης)
  • Μάριος Ποντίκας / Με όπισθεν ολοταχώς μπαίνω μέσα στα μάτια μου και σβήνω τη μηχανή του αυτοκινήτου
  • Αριστοτέλης Σαΐνης / Βιβλιοθήκη Πιερ Μενάρ
  • Σάκης Σερέφας / 90 Δευτερόλεπτα: Γριές σε στροφές
  • Γιώργος Σκαμπαρδώνης / Πόσο μ’ αρέσει να φταίω
  • Μίλτος Φραγκόπουλος / Ενότητα Δ΄ - Ex libris
  • Χριστόφορος Χαραλαμπάκης / Γλώσσο-λογικά & λεξικό-γραφικά
 

αυτόν το μήνα οι εκδότες προτείνουν:

Εκδόσεις Gutenberg
Εκδόσεις IANOS
https://www.kastaniotis.com/ta-dakrua-ton-iroon.htmlΕκδόσεις Καστανιώτη
Εκδόσεις Νεφέλη
Εκδόσεις Opera
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
Εκδόσεις Πατάκη
Επιστροφή στην κορυφή

χάρτης, 78

ΙSSN 2732-8279
Με την υποστήριξη και την αιγίδα Υπουργείο Πολιτισμού
  • FACEBOOK
  • INSTAGRAM
  • Συνεργασίες
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • Προσωπικά Δεδομένα
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
pencilcase.gr