Οι ποιητές, η φωνή τους. Ηχητικά ντοκουμέντα από τον Υπερρεαλισμό (Γ´):

Μέρος Γ΄

Αυ­τόν τον μή­να, το αφιέ­ρω­μα του «Χάρ­τη» στον Υπερ­ρε­α­λι­σμό, ολο­κλη­ρώ­νε­ται.

Σ’ αυ­τό το τεύ­χος θα έχου­με την ευ­και­ρία να ακού­σου­με τη φω­νή πολ­λών ση­μα­ντι­κών εκ­προ­σώ­πων του: Pierre Reverdy, René Char, Jacques Prévert, Jean Cocteau, Antonin Artaud, Raymond Queneau.
Πα­ράλ­λη­λα όμως, και άλ­λους που έπαι­ξαν ση­μα­ντι­κό ρό­λο στο κί­νη­μα, οι οποί­οι δεν ήταν ποι­η­τές ή συγ­γρα­φείς, όπως ο Αμε­ρι­κα­νός φω­το­γρά­φος και ζω­γρά­φος Man Ray ή ο Βέλ­γος ζω­γρά­φος James Ensor.
Θα ακού­σου­με επί­σης, τη φω­νή του με­γά­λου Γάλ­λου ηθο­ποιού (και σκη­νο­θέ­τη) Charles Dullin, ο οποί­ος επη­ρέ­α­σε ση­μα­ντι­κά τον Artaud.
Τέ­λος, ως επι­στέ­γα­σμα, ακό­μα μια φο­ρά τη φω­νή του «πα­τριάρ­χη» του κι­νή­μα­τος, André Breton.
Ασφα­λώς, τον επό­με­νο μή­να, ένα φω­νη­τι­κό επί­με­τρο του Υπερ­ρε­α­λι­σμού, με τους Έλ­λη­νες ποι­η­τές.

ΟΙ ΜΟΥ­ΣΙ­ΚΕΣ

1. Pierre Boulez, «Le Marteau sans maître»
2. Prévert-J. Kosma, «Les enfants qui s’aiment» (Yves Montand)
3. Erik Satie, «Parade»
4. «Chansons de R. Queneau» (απο­σπά­σμα­τα)

ΟΙ ΑΝΑ­ΓΝΩ­ΣΕΙΣ

1. Αχιλ­λέ­ας Κυ­ρια­κί­δης: Από­σπα­σμα από το ποί­η­μα «Τα παι­διά που αγα­πιού­νται» του Jacques Prévert. Με­τά­φρα­ση Γιάν­νη Βαρ­βέ­ρη.
2. Ηθο­ποιός της Comédie-Francaise, σε ένα μέ­ρος από τις «Exercises de style» του Raymond Queneau.


Οι ποιητές, η φωνή τους. Ηχητικά ντοκουμέντα από τον Υπερρεαλισμό (Γ´):
ΑΛΛΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
 

αυτόν το μήνα οι εκδότες προτείνουν: