Στο Διεθνές Συμπόσιο Γατολογίας, το οποίο έλαβε χώρα προσφάτως ανατέλλοντος του ηλίου στην πόλη Κιότο της Ιαπωνίας με συνέδρους από όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, δεν παρέστησαν εκπρόσωποι των νησιωτικών κρατών του Ειρηνικού, ήτοι Βανουάτου, Κιριμπάτι, Ναουρού, Παλάου, Νιούε, Τοκελάου, Ουώλις και Φουτούνα, επικαλούμενοι θέματα κρατικής ασφάλειας, δεδομένου ότι οι ντόπιες γάτες επιβαίνουν στις πιρόγες και βάρκες των αυτοχθόνων και αρχίζουν να νιαουρίζουν στην τοπική διάλεκτο, όταν προσδιορίσουν τις περιοχές όπου τα ψάρια αφθονούν και τα οποία αποτελούν την βασική τροφή των κατοίκων, περιοριζόμενες εκείνες στα χταπόδια, ψητά ή μαριναρισμένα, που συνοδεύονται από κρασοκατάνυξη αποσταγμάτων μαστίχας Χίου, μπανανόφυλλων και αβοκάντο.
Το Κιότο είχε σημαιοστολιστεί και αφίσες με τις σπουδαιότερες γάτες της ιστορίας στόλιζαν τη διαδρομή έως τον χώρο του συμποσίου, υπενθυμίζοντας τις γάτες των Φαραώ, αγάλματα των οποίων κοσμούν αίθουσα του Λούβρου, αλλά και τις θυσίες των γάτων που φαγώθηκαν βραστοί ή στον φούρνο κατά τις Σταυροφορίες και κατά την άφιξη του Κολόμβου στον Νέο Κόσμο, όπου οι σκύλοι των κονκισταδόρων δεν άφησαν γάτα για γάτα ζωντανή, παρόλο που οι Ιησουίτες διαφωνούσαν θεολογικά.
Σε τέτοια θλιβερά γεγονότα έγιναν βεβαίως επιστημονικές αναφορές, υπογραμμίζοντας επί τη ευκαιρία τις γενοκτονίες που προκάλεσαν οι αποικιοκράτες Ευρωπαίοι, με το αιτιολογικό ότι οι δικές τους γάτες ήταν καλύτερες από εκείνες της Αφρικής, της Μικράς Ασίας και της Μέσης Ανατολής, ακόμη και του Σιάμ, ενώ Ιάπωνες εισηγητές επισήμαναν πίνοντας τσάι πως η χώρα τους έχει τον μεγαλύτερο αριθμό γάτων στον κόσμο, παράδειγμα η νήσος Τασιροτζίμα (田代島) με πενήντα κατοίκους και 750 γάτες, αριθμός που παραμένει σταθερός χάρη σε εξαγωγές στις μεγάλες πόλεις της χώρας, όπου η ζήτηση για πλυμένες, λουσμένες και κουρεμένες γάτες αυξάνεται σταθερά στα κομμωτήρια, στα ινστιτούτα αισθητικής και στις παραστάσεις του θεάτρου Νο.
Όπως ήταν φυσικό και εν πολλοίς αναμενόμενο, η ελληνική αντιπροσωπεία έφερε στο φως την μοναδική στον κόσμο ποικιλία και τις ιδιομορφίες των γάτων της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας, παπουτσωμένους ή ξυπόλητους, θεσσαλούς, κρητικούς, ροδίτες, παρουσιάζοντας αρχειακό υλικό για κεραμιδόγατους, καραβόγατους, αλητόγατους, αμπελόγατους, σπιτόγατους, μοναστηρόγατους, μη εξαιρουμένων των ανέστιων, οι οποίοι δεν φέρουν κανένα στοιχείο ταυτότητας, αναγνωριζόμενοι ωστόσο από τις δημοτικές αρχές, επειδή, μετά από τρομερούς γατοκαυγάδες, έχουν χάσει ένα μάτι, μισό αφτί, μέρος του τριχώματος και της ουράς τους. Δύο κατηγορίες μάλιστα υπερτερούν αντικειμενικώς, δηλαδή οι κεραμιδόγατοι, αφού τα σπίτια των Ιαπώνων δεν έχουν κεραμίδια Χαλκίδας, και οι αμπελόγατοι, ερυθροί, λευκοί, ροζέ, ποικιλιακοί, Σάμου, μονής Τοπλού, Νάουσας, Παραπράσταινας, ρομπόλες και βερντέες, που δεν αναμένουν την άνοιξη για να ανθίσουν, όπως συμβαίνει με τις κερασιές της Ιαπωνίας, που άνθισαν χωρίς καθυστέρηση τον Μάρτιο και Απρίλιο, στη σκιά των οποίων κάνουν πικ νικ οι θαυμαστές τέτοιου κάλλους, διαβάζοντας ποίηση, τα λεγόμενα χάικου (俳), δεκαεπτά συλλαβές όλες και όλες, ώστε το ρύζι να παραμένει ζεστό, το σούσι (すし) απαλό και το σάκε (酒) σε θερμοκρασία δωματίου με τα παράθυρα ανοιχτά για να μην ενοχλεί ο αέρας το τσάι ως επιδόρπιο.
Το επόμενο Διεθνές Συμπόσιο προγραμματίζεται σε ένα χρόνο από σήμερα με θέμα «Γατοειδείς Τεχνολογίες». Συμμετοχές δηλώνονται στο περιοδικό Χάρτης, ασχέτως αν οι ενδιαφερόμενοι έχουν γάτα, επειδή δεν έχουν σκύλο.
Οποίο το όφελος αν ούτε γάτα ούτε ζημιά;
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ
Τρέχοντας επιτόπου / Παράπονα που μας περιήλθαν / Πώς περπατά η νύχτα (συμβουλές) /Ατυχή συμβάντα και θεραπείες / Oρθώς: ενός λεπτού σιγή / Εγκιβωτισμοί (από Κιβωτό σε Κιβωτό) / Μη φάτε πόρτα, εκτός αν επιμένετε / Κόρνα είναι και κορνάρει / Α, καπέλα / Πίτουρα & κότες / Παπαγαλία / Το τζατζίκι / Ταμείον / Τάρανδοι / Φτου x 3 / Παχύς / Πίτουρα / Παπούτσια & σώβρακα / Μάτια / Ύπνος / Tέντες / Το δίλημμα / Τα ρούχα / Σύννεφα / Ιδιοφυείς συνήθειες / Δυσκοιλιότητα / Έτσι είναι / Παρά πέντε / Παίρνω το καπέλο μου