«Ειδικά στις διαφημίσεις για αυτοκίνητα, άφησε εποχή...»

Δεν είμαι εγώ αυτή που θα μιλήσω για τον Μάριο, τον θεατρικό συγγραφέα και το έργο του, δεν είμαι κατάλληλη γι' αυτό, θα μπορούσα βέβαια να μιλήσω σαν αναγνώστρια ή θεατής των έργων του, παθιασμένα και ώρες ατέλειωτες... το 'χω πάθει, το 'χω κάνει εδώ και πολλά χρόνια· σήμερα διαλέγω να μιλήσω για τον Μάριο της διαφήμισης, τον συνάδελφο, τον συνεργάτη που, από τη δεκαετία του 1980, πορευτήκαμε και ζήσαμε μαζί ανεπανάληπτες, αξέχαστες, δύσκολες αλλά και όμορφες καταστάσεις, στα χρόνια εκείνα που θεωρήθηκαν the golden age της διαφήμισης στην Ελλάδα (σχεδόν όλες οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες εξαγοράστηκαν τότε από τους διαφημιστικούς κολοσσούς της διεθνούς αγοράς).
Ο Μάριος για βιοποριστικούς λόγους, εργάστηκε σε μεγάλες εταιρείες για μεγάλους πελάτες και προϊόντα, για μεγάλες καμπάνιες, ως κειμενογράφος, ως δημιουργικός και στρατηγικός συντονιστής, πολλές φορές και ως παρουσιαστής και σχεδόν πάντα με μεγάλη επιτυχία! Σαν συνεργάτης σεβόταν και αξιοποιούσε στο έπακρο την ομαδική συμμετοχή, βοηθούσε να αναδειχθεί το κάθε ταλέντο και η δημιουργικότητα όλων, ήταν εκπληκτικός στη στρατηγική της κάθε καμπάνιας για εντελώς διαφορετικά προϊόντα και πελάτες. Εκεί βέβαια που ξεχώριζε ―με πάντα ένα ιδιαίτερο, εντελώς δικό του τρόπο και ύφος― ήταν τα μηνύματα, αυτές οι διαφημίσεις που σε ξάφνιαζαν, ήθελες να τις βλέπεις και να τις ακούς, σε έκαναν να νιώθεις έξυπνος, με χιούμορ, να ανήκεις σε μια ξεχωριστή κατηγορία! Ένα τέτοιο παράδειγμα ήταν η καμπάνια του αυτοκινήτου Αutobianchi στον Τύπο: Μικρό «είναι το μάτι τους»!


Kαταχώρηση Τύπου της διαφημιστικής εταιρείας «Γραφίς», 1977 (Αρχείο Ν.Σ.Ζ.)



Αξίζει να αναφέρω ότι ο Μάριος, ειδικά στις διαφημίσεις για αυτοκίνητα, άφησε εποχή, δημιούργησε σχολή, οι δημιουργικές του καμπάνιες και τα μηνύματα ξεπέρασαν την κλασική παρουσίαση των διαφόρων μοντέλων, αλλά έδωσε υπόσταση ανθρώπινων χαρακτηριστικών υπεροχής, ομορφιάς, εξυπνάδας, μόδας, για ταύτιση ανάλογα με το είδος αγοραστικού κοινού που έπρεπε να προσελκύσει.. Είναι κρίμα που δεν υπάρχει ένα συγκροτημένο αρχείο από πολλές του επιτυχίες, διακρίσεις και βραβεύσεις στον ελλαδικό και διεθνή χώρο της διαφήμισης ― σε αυτό βέβαια ευθύνεται και ο ίδιος... παρά το γεγονός ότι έδινε πολύτιμο χρόνο, έμπνευση, δημιουργικότητα, επιτυχίες στα χρόνια εκείνα της διαφήμισης, δεν ασχολήθηκε με τη δημοσιότητα και την αναγνώριση αυτή, και δεν κράτησε ανάλογο υλικό. Εμείς όμως, όσοι είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε μαζί του, δεν θυμόμαστε μόνο τις καμπάνιες, τις διαφημίσεις, αλλά και την περηφάνια και την κρυφή ικανοποίηση ότι είχαμε την ξεχωριστή τιμή να είμαστε συνεργάτες με τον Μάριο Ποντίκα, τον θεατρικό συγγραφέα!!! Φανταστείτε πώς ένιωθα εγώ που έγινα και φίλη του! Και όχι μόνο αυτό, αλλά μαζί με τον Μάριο ήρθε στη ζωή μου σαν φίλη αγαπημένη η Βίκυ.
Είναι πολύ σημαντικό για μένα να αναφέρω ότι αυτή η φιλία, η αγάπη, οι όμορφες, αξέχαστες, στιγμές που μοιραστήκαμε με τον Μάριο, τη Βίκυ, τον άνδρα μου και τις κόρες μου, βασίστηκαν και στα πιστεύω μας, τις αρχές και τις αξίες μας, στα ιδανικά μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
 

αυτόν το μήνα οι εκδότες προτείνουν: